Cumartesi

bahçe 2.

zeyneb' in tahayyülünde bu adam bahçe' yi anlatan o adam oluyor. dahası için zaz' ın eblouie par la nuit klibine göz atılabilir.



" - Öyle gibi küçükhanım, hiç başlanmaz zaten, özür dilerim, hep yarına bırakılır.

- Ah! Bayım, böyle konuşuyorsunuz. Çünkü bugün sizin için  yarını size unutturacak kadar dolu. Benim için, bugün bir hiç, bir çöl.

- Kısacası küçükhanım, bugün de şunu yaptım diyecek hiçbir şey yaptığınız olmuyor mu?

- Hayır, hiçbir şey yapmıyorum, bütün gün çalışıyorum. Ama o dediğinizi diyebilecek hiçbir şey yapmıyorum. Kendime böyle bir soru bile sormuyorum.

- Şimdi, yine size karşı konuşuyormuş gibi olmak istemem ama yaptığınız ne olursa olsun, şu içinde yaşadığınız dönem ileride bir önem kazanacak, o sözünü ettiğiniz çölü anımsayacaksınız, o çöl göz alıcı bir yoğunlukla kalabalıklaşacak. Oradan kaçamayacaksınız. Başlamadı sanılır ama başlamıştır. Bir şey yapılmıyor sanılır ama yapılır: Bir çözüme doğru gidildiği sanılır ve bir de arkanıza bakarsınız ki, çözüm arkada kalmıştır. Örneğin şu kent, o anda onun değerini yeterince anlamadım. "

Marguerite Duras / Bahçe


Blog Listem