Pazartesi

Beş Şehir (Şevket)




" Belki bu kadın çok my darling. Bir veya bin. Sen hıçkırıkları kahkaha sanıyorsun my darling.
Uçurumun kenarındaki adama hayat uzundur diyorsun. Yaz var kış var bahar var diyorsun. Belki doğru my darling. Ama ben var mıyım? Neden insanlar saadet kaybolmadan farkına varamıyorlar? Telepati neden yalan?
Ben hıçkırırken sen nasıl uyuyabiliyorsun? Bu çok yeni bir hikaye my darling. Birkaç günlük. Belki bu gece başlayan bir hikaye. Ama kelimeler eski. Saçlarını yaptırırken okuduğun bir mektup ve sonra belki bir gazetede okuyacağın haber.
Dünyadan şikayet edenlerin kaçta kaçı benim duyduklarımı duydu? Ben bu oyunu oynamak istemiyorum my darling.
Sevginin bütün oyunlardan kuvvetli olduğuna hala inanıyorum. Seven sevilir.
Demek inanmıyorum kafi derecede.
Yoksa sen de kül olurdun.
Şimdilik bu kadar my darling.
İyi geceler... "


Cemil Meriç / Jurnal 1

Blog Listem