Perşembe

KELEBEĞİN RÜYASI







Rüştü Onur 22 yaşında, Muzaffer Tayyip Uslu 24 yaşında ölmüşler, veremden. Rüştü Onur ismini sanırım filmden bağımsız olarak ilk defa bir şiir antolojisinde yahut şiir incelemelerinin herhangi birinde görmüştüm. Şu yukardaki dizeler beni çok mutlu etmişti. Rüştü Onur " Şükret Allah' a çocuğum / Mademki günler kısa. " diyordu. Sonra bu filmdeki Rüştü Onur...
Kelebeğin Rüyası ve bu iki ölüm bilgisi - ve şüphesiz dahası, dahası - ömrüm boyunca aklımın sızısında yaşamı içmeye, ölümü ve gitmeyi özlemeye yardım edecek.

Film, fragmanından daha etkileyici değildi. Ya da tam tersi ama fragmanı her izlediğimde ağlayasım ve sevinesim geliyordu. Ondan mı böyle düşündüm, bilmiyorum.

Mezar taşı sahnesine yazılan o kelime, Kıvanç' ın ürkek ayrıntıları, Mert Fırat' ın o kendine has sevimliliği neydi ama... 

Tüm ekibin ve yıllarca hazırlanan senaryonun, şu bahar kokan fotoğrafların güzelliğine sağlık!



1 yorum:

beni biraz böyle hatırla dedi ki...

Kendi Blogumda da paylaştım ama hiç birşey anlatamadım. Aklıma geldikçe hüzün kaplıyor içimi.. Film mis gibi şiir kokuyordu.. bu kokuyu seviyorum.

Blog Listem